Mensen

Wie wij zijn

Marc Noyons & Partners werkt met een uitgebreide kring van ervaren en gemotiveerde mensen met kennis van de culturele sector, het bedrijfsleven, bancaire en andere financiële instellingen, fondsenwerving, business development, projectfinanciering, fondsenwerving, relatiebeheer en projectmanagement. Stuk voor stuk professionals en experts op hun eigen gebied. Mensen met wie Marc Noyons & Partners al jaren projectmatig samenwerkt. Marc Noyons & Partners detacheert ook specialisten ‘on site’ en blijft te allen tijde intensief bij de uitvoering van het project betrokken.

Marc Noyons

Cultureel ondernemer Marc Noyons heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de sector. Hierdoor beschikt hij over een uitgebreid netwerk en over kennis van allerlei mogelijke financieringsmodellen.

In 1986 richtte Marc zijn eerste onderneming op: C-Sales. Hiermee was hij pionier in de uitgave van arthouse films op video en dvd. Later ontwikkelde hij een wereldwijd video- en dvd-label voor kunst- en cultuurdocumentaires. In 1999 startte Marc met het financieren van speelfilms, met gebruikmaking van de fiscale voordelen voor particuliere investeerders. Crowdfunding avant la lettre. Zo realiseerde hij een reeks van speelfilms, waaronder NynkePietje BellHet Stenen VlotLek en Mariken. Vanaf 2002 breidde Marc zijn activiteiten uit naar België. Hier zorgde hij samen met bedrijven voor de financiering van onder andere de films Goodbye Bafana en De Kus.

In 2008 financierde en produceerde Marc het toneelstuk Anne & Goebbels . Hiermee verkende hij de culturele sector en deed hij kennis en ervaring op in het financieren van culturele projecten met donaties, bijdragen van verschillende publieke en private fondsen en garanties van schouwburgen en theaters. Toen in september 2009 de eerste paal voor EYE, het nieuwe filmmuseum werd geslagen in Amsterdam-Noord, assisteerde Marc Noyons & Partners bij business development, fundraising en projectfinanciering. Daarna volgde een groot aantal musea en theaters, waaronder het Van Gogh Museum, Nederlands Danstheater, Kröller-Müller Museum, Science Museum NEMO, Museum Beelden aan Zee, het Koninklijk Conservatorium Den Haag en het Nationaal Holocaust Museum.

 

    Elisabeth Dielesen

    Als het over ingewikkelde governance vraagstukken gaat en de werving & selectie van functies op directie-, bestuur- en raad van toezicht-niveau, moet je bij Elisabeth zijn. Zij heeft jarenlange ervaring als consultant op het terrein van organisatie-advies en counseling. Bij Marc Noyons & Partners zie je Elisabeth vaak aan het werk bij Capital Campaigns waar heldere afspraken en de governance moeten worden gecreëerd, zoals bij het Werelderfgoedcentrum Waddenzee.

      Anat Harel

      Na een carrière bij het Joods Cultureel Kwartier was het in 2019 tijd om als zelfstandig erfgoedadviseur verder te gaan. Marc en Anat werkten samen voor de Capital Campaign van het Nationaal Holocaust Museum, Marc aan de strategische en wervingskant, Anat aan het projectmanagement, waaronder de ontwikkeling van het museale concept en de (educatieve) programma’s. Als projectmanager voor de Capital Campaign van het Werelderfgoedcentrum Waddenzee is ze als een vis in het wad.

        sylvia dornseiffer

        Sylvia Dornseiffer

        Als er iemand de culturele sector, stichtingen en fondsen kent, dan is het Sylvia. Jarenlang voerde zij de directie van het Fonds voor de Letteren. Hiermee was zij verantwoordelijk voor de toekenning van vele bijdragen aan literaire werken en projecten als het Adriaan Roland Holst schrijvershuis in Bergen en de writer-in-residency aan het Spui. Ook haar werk voor het Amsterdams Fonds voor de Kunst is niet onopgemerkt gebleven. Met dank aan dit fonds zijn tal van projecten in de stad gerealiseerd. Sinds begin 2014 werken Sylvia en Marc Noyons & Partners voor o.a. innl.nl, Zuiderstrandtheater en het Aidsmonument.  Foto: Hannie van Herk

          Bart Drenth

          Voormalig directeur van Berenschot en Ecorys heeft ruime ervaring met complexe (re)organisatie vraagstukken. In 2014 startte Bart zijn adviesbureau en ging direct aan de slag met een grote reorganisatie opdracht bij het Instituut voor Beeld en Geluid. Bart is thuis in de culturele sector maar ook kind aan huis bij de rijksoverheid, zorgsector en media. Samen met Bart werken Marc en David aan een haalbaarheidsonderzoek voor de export van museale kunst en aan een opdracht voor het Van Gogh Museum.

            Lorin Kamperman

            Lorin is een young professional die ervaring opdeed bij musea en culturele instellingen zoals het Stedelijk Museum Amsterdam, de ABN Amro Uitmarkt Business Dag en Science Museum NEMO. Lorin heeft voor de liefde Buenos Aires als huidige standplaats gemaakt. Vanuit deze stad zet Lorin zich in voor Marc Noyons & Partners voor researchprojecten en andere opdrachten die zijn vanaf een afstand kan verrichten.

             

             

              Bertien Minco

              De ontwikkeling en oprichting van het Jeugdcultuurfonds is een van de meest recente en succesvolle projecten van Bertien. Ze is kind aan huis in de wereld van media, cultuureducatie, diversiteit maar ook bijvoorbeeld herdenken, wat tot uiting komt in haar voorzitterschap van de Raad van Toezicht van Herinneringscentrum Kamp Westerbork en haar werk voor de Capital Campaign voor het Nationaal Holocaust Museum.

                David Lauwen

                David (Het Creatief Kapitaal) vertaalt ingewikkelde financieringsconstructies naar heldere financieringsplannen, waarmee bancaire instellingen uit de voeten kunnen. Zo stelden David en Marc samen een financieringsplan op voor NEMO. Hiermee benaderden ze verschillende bancaire partijen voor kredieten om de ambities van Nemo mogelijk te maken. David en Marc ontmoetten elkaar begin deze eeuw toen ze beiden actief waren in de financiering van Nederlandse speelfilms.